reklámpszichológus
Mit csinál egy reklámpszichológus?

A reklámpszichológiát és ezért a reklámpszichológusokat mindig is egy kis misztikum övezte. Ez két forrásól táplálkozott. Az egyik szerint titkos módszereket használnak, amivel akarata ellenére befolyásolják a fogyasztót, hogy vásároljon. A másik forrás szerint, úgy teljesen egészében hülyeség vagy pontosabban humbuk az egész, amire felesleges költeni, és semmit sem ér. Na tegyük ezt egy kicsit rendbe.

Ember vagy állat?

Kezdjük a legfontosabbal. A reklámpszichológus egy ugyanolyan ember mint Te vagy én, aki azzal foglalkozik, hogy milyen pszichológiai folyamatok befolyásolnak minket amikor fogyasztóként vásárolunk, és hogyan lehet ezeket a folyamatokat a reklám érdekében befolyásolni, és hogyan lehet az így elért eredményeket mérni.

Hol élnek?

A reklámpszichológusok is a földön élnek, és közöttetek járunk. ( döntsd el, hogy ez megnyugtat, vagy megrémiszt :-)) és több szerepkörben is dolgozhatnak.

Kutatóként például azzal foglalkozhatnak, hogy megtalálják azokat a laboratóriumi kísérleteket, amelyek segítenek megérteni a fogyasztók különböző termékekre és reklámokra adott reakcióit.

reklámpszichológus kutató

A tudományos kutatások tervezésével és ismeretével – például consumer neuroscience, viselkedés közgazdaságtan, döntéspszichológia, neuromarketing stb területeken – segíthetnek a marketingkampányok tervezésében ügynökségeknek, intézményeknek, vagy bármilyen megrendelőnek.

Oktatóként szerepet játszanak, hogy a reklám és hirdetési szakemberek világában olyan ismereteket tanítsanak – felhasználva pszichológiai tudásukat – , hogy olyan hirdetéseket tudjanak készíteni, amelyre az emberek jobban emlékeznek, vagy felfigyelnek. Például egy reklámpszichológiai kutatás tanulságaként került be a reklámvilágba, hogy nem feltétlenül az a reklám teljesít jobban ,amire jobban emlékszünk . ( mire emlékszünk? az üzenetre, a névre vagy arra ami el akartak adni?)

reklámpszichológus a tanárember

Néhány marketing pszichológus tanácsadóként működik, hogy segítse a marketingszakembereket a pszichológia integrálásában: az emberek igazi szükségleteinek megértésében és az emberi érintkezésben. Néhányan a kormányzati hivataloknál is dolgoznak. Lars Perner, a klinikai marketing professzora szerint, a fogyasztói pszichológiát többféleképpen is használhatják: marketingstratégia kidolgozására, a társadalmi viselkedésformáló kampányok fejlesztésére, valamint a fogyasztói készségek javítására.

reklámpszichológus a tanácsadó

Miben segíthet neked egy reklámpszichológus?

Röviden:

Ügyfelek, fogyasztói szokások

Alkalmazott reklámpszichológiai tudással a fogyasztóid ( ügyfelek, vásárlók, kliensek) viselkedésének, gondolkodásának feltérképezéséhez, Buyer persona, célcsoport elemzés elkészítéséhez. Egyszóval, hogy pontosabban tudd, hogy kire lősz, mit éreznek, gondolnak, tesznek a vásárlóid, és hogyan érd el, hogy minél inkább azt tegyék, amit te szeretnél.

Befolyásolás, meggyőzés, figyelemfelkeltés

Tudományosan bizonyított, – szisztematikus megfigyelések és módszerek felhasználásával kialakított – reklám- és médiakommunikációs stratégia felépítéséhez. Hogyan keltsd figyelmet, tűnj ki a "médiazajból", hogyan mond el, hogy jobban megértsék, elhiggyék amit mondasz, vagy megvegyék amit hirdetsz.

Reklámhatékonyság

Az sem mindegy, hogy mérni tudjad, mennyire hatékonyak a reklámjaid, vagy a kommunikációd. Sokkal több minden mérhető egy kampány során, mint azt sokan gondolják. Nagy úr a konverzió, de ne mindig ez a legfontosabb mérőszám. Egy márkaépítésnél fontosabb szempont például, hogy mennyiren látták, hányan emlékeznek az üzenetedre, hogyan változott a márkád megítélése a reklám előtt és után stb. Ezeket nagyon jó lehet mérni, ha tudsz róluk, és használod a különböző mérési módszereket.

Ez minden?

Nem. A sor korántsem sem teljes, de arra elég, hogy képbe kerülj, mégis mi értelme van, hogy a reklámpszichológusok szülessenek erre a világra. Ha kérdésed van, írd meg, kommentelj, vagy jelezd nekünk. Tudod, mi is emberek vagyunk:-)

Földi Miklós - reklámpszichológus

Földi Miklós - reklámpszichológus

Földi Miklós reklámpszichológus . Több mint 15 éve végez pszichológiai kutatásokat a reklámokban és a gazdasági életben, amit rendszeresen megoszt, lehetőleg minél több emberrel. Célja, hogy a modern pszichológiai tudás a magyar vállalkozói és üzleti kultúra részévé váljon, és megnövelje a Te eredményeidet is.